Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Pojke eller flicka?

Av 4real - 30 mars 2010 14:00

Har sedan ett tag tillbaka börjat fundera på vilken personlighet vårt blivande barn kommer att ha. H*n sparkar, vad jag kommer ihåg, mer än vad D. gjorde i magen...betyder det att den blir vildare då?

D. är inte alls vild av sig, tvärtom är han en glad och lugn kille, visst har han spring i benen och gillar att röra på sig, men har ändå svårt att se honom som "vild". D. är ingen typisk pojk-pojke, han är ingen flick-pojke heller, han är någonting mitt emmellan..


Han gillar att pyssla, röra på sig, leka med djur (som är han stora intresse), ibland tar han och leker med bilar men det är sällan, han gillar böcker, att laga mat och leka doktor, rollekar är populära just nu oxå. Just det bygga är oxå rätt kul!

Därför har jag ju funderingar kring 2:an..


Om det blir en tjej, blir hon då sådär extremt flickig som bara ska klä sig i rosa och leka med dockor eller blir hon, mer som jag var, en pojkflicka som älskar att leka med bilar, klättra i träd och spela boll? Alltså, blir hon en Suri eller en Shilo?


Om det blir en kille då, blir han som sin storebror, eller blir han sådär riktigt grabbig som ska bara hålla på med bilar, meckarsaker och vara helvild? Eller blir han extremt lugn som bara tar livet som det kommer och abara finner sig i det mesta?


Och hur kommer tempramentet att vara på det barnet? D. är ju faktiskt "enkel" att ha att göra med, blir nästa hans motsats tro?

 
 
Ingen bild

Em

30 mars 2010 17:48

Det kommer säkert att bli världens finaste och bästa barn oavsett :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4real - 28 april 2011 14:54

Blir helt tokig...på mig själv! Har planerat in hela eftermiddagen: Packa skötväskan med mat och dricka till barnen Hämta Diesel Gå ner till Polishuset o fixa pass till barnen   Vad tror ni händer då? Jo först så glömmer jag nycklarna i f...

Av 4real - 22 april 2011 19:54

Tänkte skämma bort er med lite Diesel-citat!   1. Diesel o pappa är ute och cyklar tillsammans. Plötsligt ser de en katt. D-När jag blir stor så ska jag köpa en snäll katt. En katt utan tänder!      2. De cyklar vidare och ser en beagel (hu...

Av 4real - 15 april 2011 20:10

Klant klant klant!! Skulle vara duktig, åkte till Maxi (jag, Diesel o resten av svenska folket tydligen!) för att storhandla (igen!). Köpte 4 astunga kassar som jag skulle bära hem från parkeringen... gissa vad som händer? Jo, mina skor fastnar i var...

Av 4real - 13 april 2011 17:03

Sitter och äter lunch med Diesel idag. Den klassiska rätten bestående av köttbullar och makaroner. Diesel ser nyfiket på maten och säger: -Mamma, vad är det i köttbullarna? -Det är köttfärs, du vet sådant som vi gör biffar av. -Är det häst elle...

Av 4real - 7 april 2011 09:57

Det är så kul att se att så många läser min blogg! En hel del har frågat vad det är för schema jag kör efter nu när jag tränar och äter. Det tänkte jag berätta nu! Läste i ngn tidning om något som hette carb cycling och tyckte att det lät vettigt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards