Alla inlägg den 28 mars 2010

Av 4real - 28 mars 2010 16:45

Det blir fel varenda gång jag ska länka, men jag testar igen! Ja det gick!! Hur som helst, läste ni aftonbladet för några dagar sen?

Tänk vad folk är trångsynta! Tyvärr missade jag programmet men som tur är finns ju internet! Är det verkligen ingen som förstår vad han menade??

Vi (svenskar) tyckte ju att muslimerna överdrev när de började hota Lars Vilks för hans teckning. Vi ansåg att -lite skämt får de väl tåla! Men vad händer nu då? Vi hoppar på Magnus så som muslimerna hoppade på Lars! Vi är inte ett dugg bättre själva! Man får skämta om vad som helst så länge det inte är heligt för oss, alla andra skiter vi i tydligen. Tycker definitivt att svenska folket borde skärpa sig, se er själva i speglen, ge er själva en örfil och ryk upp er för h*lvete!


Av 4real - 28 mars 2010 12:15

I veckan var vi på ett informationsmöte på D´s förskola. Det handlade om vilken avdelning man vill byta till när barnet blir lite större. D. går just nu på en avdelning som vi är supernöjda med för barn mellan 1-3 år. 4-5-åringarna går antingen på Viggen, som är en "vanlig" grupp, eller på Fladermusen som är en "upplevelsegrupp" med lite mer utomhuspedagogik. Redan innan mötet lutade vårt beslut åt Fladermusen.


Det första kändes det lite konstigt att redan vara på ett sådant möte då han nyligen fyllt 3 år..men jag förstår att de behöver lite framförhållning och tid att planera. Flytten blir inte aktuell för D. förren till hösten ngn gång ändå och det är ju ett tag dit...


Efter att pedagogerna från båda avdelningar presenterat sig själva och vad de gör i sina grupper, var valet självklart! D. ska gå på Fladermusen! Fladermusen verkar vara en avdelning som gjord för honom! De är ute mkt, vilket han älskar, de pratar mkt om djur och natur, vilket han älskar och självklart utgår de från barnen och vad de vill lära sig etc.


Det roliga var att när vi, jag o sambon, kom in så satt det redan 3 mammor bakom oss som vi umgås med. Jag frågade samtliga vilken avdelning de lutade åt och 2 utav dem sa Viggen medan den tredje var lite osäker. Hon ville ha sin dotter på Fladermusen men var rädd att dotter är för lat för att orka med *fniss* Efter mötet hade samtliga ändrat sig till Fladermusen haha och jag slapp oroa mig för att D. skulle vara där utan sina gamla kompisar!   


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards