Alla inlägg den 25 mars 2010

Av 4real - 25 mars 2010 20:36

förskolebarn och rena kläder...

Som jag skrivit tidigare så tycker jag att "smutsiga barn = glada barn". Jag har köpt en snygg röd jacka till D. och ett par svarta överdragsbyxor från Lindex. Det är ju helt nya vårkläder som verkligen är färgglada och rena. Nu är tanken att han ska ha detta på sin förskola. Ni vet, han får lov att leka, rulla, krypa, klättra etc i dessa kläder bara han har roligt.

Men... det jag tycker är riktigt jobbigt med nya kläder är den där första smutsen. Ni vet den där första gången plagget får en liten stänk med lera på sig eller efter att ha krupit i sandlådan för första gången och all sanden inte går att borsta av. DET tycker jag är skitjobbigt rent ut sagt! Urlöjligt, jag vet! Jag kan inte hjälpa det, samtidigt känns det som en tyngd faller från mina axlar, jag behöver inte vara "rädd" om plagget längre, nu är kläderna invigda i smutsens värld och det kommer bara att bli värre. Sedan spelar det ingen roll hur smutsigt plagget blir, bara man får den där första smutsen överstökad!   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards