Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Det perfekta livet...

Av 4real - 9 mars 2011 15:25

på Facebook!

Tänk att så många människor i din närhet lever helt "perfekta" liv! Hur underbart är inte det? Om man vill tro allt man läser på härliga FB såklart!   

Det är så intressant att läsa om hur livet leker för de flesta sk "vänner" på FB trots att man själv vet att verkligheten ser helt annorlunda ut. Ingens liv är perfekt, INGENS! Knappast mitt och knappast DITT. Livet hade varit rätt tråkigt om det vore perfekt och om man hela tiden fick det man önskade sig. Det hade liksom inte funnits ngt att leva förr, för man hade juh redan allt.

Kan berätta att mitt liv just nu är mindre "perfekt", D har trotsat hela vägen hem från förskolan, J har bajsat ner sig och jag har mensvärk. Inte så jättekul precis. Däremot så har vi myst en längre stund i sängen och skrattat och kramats vilket gör det hela mkt mer Facebookperfekt.   

 
 
Ingen bild

Kristina

9 mars 2011 16:58

Så sant och så klokt! Varför ska alla hela tiden låtsas som om allt är så himla perfekt? Så skönt det är när någon faktiskt vågar erkänna att de har lite jobbigt. Mirella, jag lovar dig, en dag kommer du att längta tillbaka till tiden när du hade en trotsig D och den där bajsblöjan ;=)
Kram

4real

9 mars 2011 17:14

Hahaha ja visst kommer jag! Hoppas att du trivs på din nya arbetsplats Kristina, kommer sakna dig när jag kommer tillbaka!
Kram!

 
Ingen bild

angeline

9 mars 2011 19:48

Ja det skrivs mycket på face, men hälften kommer sälllan med. Livet går verkligen upp och ner....man får vara glad för de lilla ibland. Stor kram på dig gumman

4real

10 mars 2011 10:33

Det är positivt att försöka lyfta fram det positiva när man har haft en jobbig dag. Blir bara irriterad när man vet att folk "ljuger" ihop storys.
Kramar tbax!

 
Ingen bild

Madde

9 mars 2011 20:32

Jag har oxå funderat över det...
Precis som om folk måste övertyga sig själv och sina vänner att deras liv är perfekt och att de älskar sina barn?

4real

10 mars 2011 10:32

Man får ju hoppas att de faktiskt älskar sina barn haha! Allt verkar så rosenrött och problemfritt hos alla alltid =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4real - 28 april 2011 14:54

Blir helt tokig...på mig själv! Har planerat in hela eftermiddagen: Packa skötväskan med mat och dricka till barnen Hämta Diesel Gå ner till Polishuset o fixa pass till barnen   Vad tror ni händer då? Jo först så glömmer jag nycklarna i f...

Av 4real - 22 april 2011 19:54

Tänkte skämma bort er med lite Diesel-citat!   1. Diesel o pappa är ute och cyklar tillsammans. Plötsligt ser de en katt. D-När jag blir stor så ska jag köpa en snäll katt. En katt utan tänder!      2. De cyklar vidare och ser en beagel (hu...

Av 4real - 15 april 2011 20:10

Klant klant klant!! Skulle vara duktig, åkte till Maxi (jag, Diesel o resten av svenska folket tydligen!) för att storhandla (igen!). Köpte 4 astunga kassar som jag skulle bära hem från parkeringen... gissa vad som händer? Jo, mina skor fastnar i var...

Av 4real - 13 april 2011 17:03

Sitter och äter lunch med Diesel idag. Den klassiska rätten bestående av köttbullar och makaroner. Diesel ser nyfiket på maten och säger: -Mamma, vad är det i köttbullarna? -Det är köttfärs, du vet sådant som vi gör biffar av. -Är det häst elle...

Av 4real - 7 april 2011 09:57

Det är så kul att se att så många läser min blogg! En hel del har frågat vad det är för schema jag kör efter nu när jag tränar och äter. Det tänkte jag berätta nu! Läste i ngn tidning om något som hette carb cycling och tyckte att det lät vettigt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards