Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

279

Av 4real - 10 mars 2011 10:54

Borde äta lunch egentligen, men känner att jag måste få skriva av mig istället.


Jag tänkte fortsätta lite på det här Facebook-temat... Själv har jag 279 FB-vänner i skrivande stund. Hur många har du? Hur många tror du att jag umgås med av dessa 279? Hur många tror du att jag träffar minst 1ggr/månaden? 1ggr/året? Överhuvudtaget efter att jag fyllt 20? Nä, precis knappast 279! Ändå är jag inte den som har flest "vänner" bland mina FB"vänner"! Långt ifrån! Hur kan man ha så många "vänner" då? Vilka är alla dessa 279?


Jo, några umgås jag med flitigt,

några träffar jag relativt ofta,

några är jag släkt med,

några har jag telefon/mail kontakt med,

några bor långt långt borta,

med några har jag fantastiska minnen,

några är gamla klasskamrater/arbetskamrater

några har jag lärt känna via jobbet och resten har jag träffat-ngn-gång-någonstans = 279. Vet du vilken av dem som är DU?   

 
 
Ingen bild

Kristina

10 mars 2011 11:58

Jag vet att många lägger till personer de inte känner för att visa utåt hur "omtyckta" de är eller för att imponera. Jag tycker det "skriker" kommentarer som "se mig", "tyck om mig", "se vad duktig jag är" "är jag söt?" etc på mångas status. Vi behöver bry oss mer om varandra i denna tuffa värld vi lever. Framför allt behöver vi nog också lära oss att älska oss själva lite mer. Vi är perfekta som vi är, med de skavanker och andra komplex som vi så ofta försöker få bort! Jag gillar dig så mycket Mirella för att du är den du är, så du vet :=)
Kram

4real

10 mars 2011 12:16

Kunde inte sagt det bättre själv, Kristina! Och tack för dina fina ord på slutet =)

 
Ingen bild

Emelie

10 mars 2011 20:13

Japp, jag vet EXAKT vilka alla 169 vänner är på min fb. Förra året "rensade" jag och beslutade mig för att endast ha människor där som jag skulle hälsat på, eller har/haft en relation till. Än idag nekar jag om det är uppenbart att någon lägger till mig typ för att jag är snygg eller så... Haha, skoja bara :) Din lilla lista ovan kan ju vara bra att följa ju ;)
Jag håller också med Kristina att många samlar på vänner för att verka mer "omtyckta". Eller, det var kanske när man var yngre?
:)

 
Ingen bild

angeline

13 mars 2011 09:48

ja jag räknar ju me att jag är på din 10 top lista *asg*

4real

14 mars 2011 11:05

Hahaha!
Klart du är Nr 1! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4real - 28 april 2011 14:54

Blir helt tokig...på mig själv! Har planerat in hela eftermiddagen: Packa skötväskan med mat och dricka till barnen Hämta Diesel Gå ner till Polishuset o fixa pass till barnen   Vad tror ni händer då? Jo först så glömmer jag nycklarna i f...

Av 4real - 22 april 2011 19:54

Tänkte skämma bort er med lite Diesel-citat!   1. Diesel o pappa är ute och cyklar tillsammans. Plötsligt ser de en katt. D-När jag blir stor så ska jag köpa en snäll katt. En katt utan tänder!      2. De cyklar vidare och ser en beagel (hu...

Av 4real - 15 april 2011 20:10

Klant klant klant!! Skulle vara duktig, åkte till Maxi (jag, Diesel o resten av svenska folket tydligen!) för att storhandla (igen!). Köpte 4 astunga kassar som jag skulle bära hem från parkeringen... gissa vad som händer? Jo, mina skor fastnar i var...

Av 4real - 13 april 2011 17:03

Sitter och äter lunch med Diesel idag. Den klassiska rätten bestående av köttbullar och makaroner. Diesel ser nyfiket på maten och säger: -Mamma, vad är det i köttbullarna? -Det är köttfärs, du vet sådant som vi gör biffar av. -Är det häst elle...

Av 4real - 7 april 2011 09:57

Det är så kul att se att så många läser min blogg! En hel del har frågat vad det är för schema jag kör efter nu när jag tränar och äter. Det tänkte jag berätta nu! Läste i ngn tidning om något som hette carb cycling och tyckte att det lät vettigt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards