Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

I´m back

Av 4real - 5 mars 2011 10:42

Hejsan!


Det var riktigt längesen, jag vet, så blir det tyvärr ibland.

Idag skulle egentligen världens bästa Diesel ha kalas, men det fick vi skjuta på till nästa helg. Den senaste veckan har varit ett rent helvete rent ut sagt! Allt började förra torsdagen med att Jamie hostade lite grann. Hostan blev värre och värre och han började kräka slemm, dock ingen feber. Söndagen spenderade vi på barnakuten (gick egentligen till distriktsmottagningen för att det skulle gå snabbare, men blev skickade av dem till akuten *suck*). Egentligen var planen att Christian och Diesel skulle till busfabriken den dagen, men så blev inte fallet. Istället var mormor så pass snäll att hon hämtade Diesel från akuten och tog hem honom, så lite roligt fick han ha iaf.


Hur som helst så togs det en massa prover på lillgossen och alla tester visade att han var "frisk", däremot tyckte läkaren att han hade fått förkylningsastma så hon skrev ut spray till honom. Så nu hade han astman och tänder på gång. Ja, ja tänkte vi inte hela världen en förkylning går "snabbt" över.


Dagen efter var inte mkt bättre, C stannade hemma som tur är och tog hand om Diesel då Jamie satt som ett plåster på mig hela tiden.

Under tisdagen åkte Diesel med pappa till busfabriken och spenderade där halva dagen. Under tiden gick jag och Jamiester till Bambam kliniken för han hade blivit sämre och vi misstänkte RS-virus. Det visade sig att han hade öroninflammation och fick kåvepenin utskrivet. Sedan började helvetet bli värre! Att få i honom medicinen kunde jag bara glömma, antingen så spottade han ut den eller så kräkte han ut den, förstår honom! Det är rena barnmisshandeln att tvinga i ngn den hemska sörjan!!


Det värsta var när han skulle kräka ut slem och så får han inte ut det! Det fastnar i halsen på honom och han får ingen luft!! Blir helt blå-lila på bara ngn sekund och jag får panik! Ser mitt eget barn kvävas! Det var allt annat än roligt kan jag lova! Slänger honom över armen och börjar dunka honom i ryggen tills han kräks. Till sist kommer det ut och han får tillbaka sin normala färg.


Helvetet fortsätter och snart märker vi att hans avföring är vattning, vad vi inte fattar då är att han nu även har åkt på kräksjukan och att hela familjen skulle insjunkna inom kort. Snart spenderas ännu en natt på barnakuten och prover tas. Allt ser ok ut och vi trycker i honom vätskeersättning. Samtidigt blir även jag sjuk! Jag är sjuk i ca 12h sedan är det christians tur. Diesel har vi skickat till mormor och hoppas att han inte hunnit bli smittad. FEL! På kvällen kräker han ner hela mormors säng! Sedan somnar han gott igen. Inget mer. Han vaknar pigg o glad och utvilad. Han är färdig med sin kräksjuka. Vi tar hem honom illa kvikt. Dagen efter är det självklart mormors tur. Hon kräker ett par gånger, springer in på toa ett par gånger sedan är det över för hennes del oxå. Jamie däremot har hela tiden bajsat rinnande gult och först imorse kom det en mer "acceptabel" avföring. Kanske  det vänder nu för hans del oxå? Stackars liten!


Mitt i det hela så har hans ena tand tittat fram (ÄNTLIGEN!!!). Så lilla Jamiebjörnen har haft:

Förkylningsastma

Öroninflammation

Tandsprickning

Kräksjuka och allt det här på EN OCH SAMMA GÅNG!


 
 
Ingen bild

Freddy Godden

5 mars 2011 11:51

Jisses!! Snacka om all-inclusive liksom! Hoppas att ni alla mår bättre nu och att Jamie håller sig frisk! Räcker bannemig med tänder på g :)

kram

4real

5 mars 2011 12:04

Håller helt med dig Freddy! Det räcker verkligen med tänder på G! Hoppas du håller dig frisk!

Kram!

 
Ingen bild

Emelie

5 mars 2011 12:10

Åå era stackare... Och framförallt mest synd om Jamie. Skönt att det är bättre!!
Kramar

4real

5 mars 2011 12:17

Kram tbax!!

 
Ida

Ida

7 mars 2011 00:37

Stackars er! Måste verkligen varit en pers det där. Hoppas ni allihop håller er friska nu! Själv är jag förkyld och bara det är ett eget litet h-vete!

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

4real

7 mars 2011 10:53

Vi mår mkt bättre tack! Friska skulle jag vilja säga att vi är hihi! Vem är du då? Krya på dig!

 
Yohanna i Las Palmas

Yohanna i Las Palmas

15 mars 2011 20:06

Tack för att du tittade förbi på min blogg och kommenterade. Skönt at höra att andra har strul med maten också. Jag blir verkligen nervös på detta men det är bara att låta det vara och hoppas att det stabiliserar sig.
Hemska dagar ni verkar ha haft här. Det är otroligt hemskt när de små är sjuka. Hoppas ni är bra nu.
Hälsningar
Y

http://yohannailaspalmas.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4real - 28 april 2011 14:54

Blir helt tokig...på mig själv! Har planerat in hela eftermiddagen: Packa skötväskan med mat och dricka till barnen Hämta Diesel Gå ner till Polishuset o fixa pass till barnen   Vad tror ni händer då? Jo först så glömmer jag nycklarna i f...

Av 4real - 22 april 2011 19:54

Tänkte skämma bort er med lite Diesel-citat!   1. Diesel o pappa är ute och cyklar tillsammans. Plötsligt ser de en katt. D-När jag blir stor så ska jag köpa en snäll katt. En katt utan tänder!      2. De cyklar vidare och ser en beagel (hu...

Av 4real - 15 april 2011 20:10

Klant klant klant!! Skulle vara duktig, åkte till Maxi (jag, Diesel o resten av svenska folket tydligen!) för att storhandla (igen!). Köpte 4 astunga kassar som jag skulle bära hem från parkeringen... gissa vad som händer? Jo, mina skor fastnar i var...

Av 4real - 13 april 2011 17:03

Sitter och äter lunch med Diesel idag. Den klassiska rätten bestående av köttbullar och makaroner. Diesel ser nyfiket på maten och säger: -Mamma, vad är det i köttbullarna? -Det är köttfärs, du vet sådant som vi gör biffar av. -Är det häst elle...

Av 4real - 7 april 2011 09:57

Det är så kul att se att så många läser min blogg! En hel del har frågat vad det är för schema jag kör efter nu när jag tränar och äter. Det tänkte jag berätta nu! Läste i ngn tidning om något som hette carb cycling och tyckte att det lät vettigt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards