Alla inlägg under juni 2010

Av 4real - 26 juni 2010 19:26

Det känns inte alls som om knatten är på väg ut överhuvudtaget. På ngt sätt hade jag faktiskt hoppats på att 2an skulle komma lite tidigare än beräknat och visst har den några dagar till på sig men det känns inte riktigt som om det blir så. 

*suck*

Inatt gick jag iaf upp 3ggr för att tömma blåsan... mindre kul, vaknade stup i kvarten för jag låg och tänkte på det här huset som vi var och tittade på idag. Så det blev ingen kvalitétsömn alls för min del. Har varit mest trött hela dagen idag, trots att D sovit hos mormor och haft hur kul som helst.

Nu ska jag sluta och lägga mig i soffan ett tag... *gäsp*

Av 4real - 24 juni 2010 08:35

Vaknar imorse, efter att ha snoozat ett par ggr, väcker lillen. Gäspandes lämnar vi båda sovrummet (han kom in till oss inatt, som vanligt.), vi går förbi köket där hans blåa Bobby-car står sen igår. D tar sig för pannan och utbrister:


-Oh nej! Titta mamma! (pekar på Bobby-caren) Jag glömde plocka undan den!!

    

Av 4real - 23 juni 2010 16:46

Kom på en grej som hände för ngn vecka sen..

Jag, D och min mamma var ute och shoppade lite. Min mamma hittade lite plagg som hon skulle prova och D följde med in i provrummet... 

Plötsligt hör jag D säga:

-Mormor varför har du två magar?   

Av 4real - 23 juni 2010 13:52

Jag har blivit helt galen i ett hus som jag hittade på hemnet häromdagen. Allt känns så perfekt med huset! Läget, trädgården, planlösningen, badrummen, rummen, priset, allt! Rubbet! Har bokat visning nu på lördag klockan 12.00 Ja ni tycker säkert att det är en dum tid, men eftersom ingen av oss ska dricka speciellt kvällen innan och vi är barnfria (ifall om jag inte hamnar på BB innan dess vill säga..) så passar det rätt bra. 

Som alltid när jag verkligen VILL någonting så kan jag inte sluta tänka på det! *grr* Går nu runt och drömmer om det här huset HEEELA tiden *suck*

Vi har inte fått huset än, vi kanske inte ens får huset, vi kanske inte ens får lån på huset, vi kanske inte har råd med huset... Eller så får vi allt det där och kanske kan flytta in till hösten?   *hoppas* *hoppas* *hoppas*

Av 4real - 22 juni 2010 10:00

3-åringar är rätt roliga. När man är 3 har man precis lärt sig prata någorlunda mänskligt och olika tokigheter bubblar ur en! 


Igår till exempel tyckte D att vi (hans mamma och pappa och han själv) skulle leka "De 3 bockarna Bruse" (eller "Buse" som han så charmigt säger). Jag skulle vara den stora bocken Buse, hans pappa skulle vara trollet och gissa vad han själv skulle vara?

Jo han skulle vara BRON?!?!?! 

  

Av 4real - 21 juni 2010 12:47

Glömde ju berätta igår att efter att vi beställt maten, så åkt vi ju för att hämta den i nästa lucka. Vad händer där då, tror ni? Där står en tjej med silikon (inget fel med det...) och min käre  sambo ber om en kasse till maten. Ja ni vet, frågar man inte efter en kasse får man maten i 10 olika påsar som är omöjliga att bära hem!

Vad gör denna silikonbrunetten då tro? Jo, hon räcker fram en kasse till C?!?! Och maten då? Tror hon inte att vi har kassar hemma eller? En bil är rätt trång så det är ju inte så lätt att packa ner 10 påsar i en stackars liten kasse medan man sitter i bilen och försöker hålla koll på läsken som man fick några sekunder tidigare!

Men men..

Av 4real - 20 juni 2010 17:48

Tjenare! 

Är tbax nu!   

Tänkte börja bloggandet igen med att berätta att jag och familjen gjorde en liten tripp till McDonald´s idag. Inget konstigt med det, eller hur? Folk gör det hela tiden... MEN det var en söt blond tjej    som stod i driven och skulle ta emot vår beställning. *suck* Det är riktigt illa när folk faktiskt lever upp till mina fördomar och det gjorde självklart den här stackars blondinen.

C berättar vänligt för henne vad han själv vill ha, vad jag vill ha och vad lillkillen vill ha.


Så här låter slutet av samtalet:

C - ..och så en Fanta apelsin till Happy Mealet.

Blondisen - Vi har tyvärr ingen Fanta apelsin.

C - Nähe.. vad har ni för Fanta då?

Blondisen - Vi har Fanta Exotic och vanlig Fanta!

C (så trevligt han kan utan att gapskratta henne i ansiktet) -Då tar vi en VANLIG Fanta då..

  

Ovido - Quiz & Flashcards