Alla inlägg under december 2010

Av 4real - 31 december 2010 15:14

Då var det dax för årets sista inlägg här på bloggen! Jamie springer runt i sin gåstol, Diesel leker med sina vilda djur i sin djungelgrotta, Christian läser min skvallerblaska och lilla jag sitter här och trycker på tangenterna.   

Idag ska vi vara hemma, hela dagen och hela natten. På sin höjd blir det en vinterpromenad ute i kylan   , kanske vi besöker ngn pulkabacke en kort stund, annars bara mys här hemma. Till middag serveras det ikväll fläskytterfilé med bearnésås och pommes. Efter det blir det antagligen lite sällskapsspelande och säkerligen lite film därefter. Det kommer attt bli en riktigt lugn och skön Nyår i år!   


Nu önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR! så ses vi nästa år!

Av 4real - 28 december 2010 14:59

Vad fan gör man?!   

*Aaaaaaaaaaaaaaaah*   

Skulle vara med i den här jädrans undersökningen eller vad det nu var för ett tag sen på Facebook där man kunde vinna TV-apparater eller ngt. Det enda man behövde göra vara att svara på några frågor fylla i sina uppgifter och så hoppas på att man vann. hade tråkigt en dag, fyllde i deras dumma men enkla svar på frågor. Tyckte att det var konstigt att de flesta frågor handla de om ifall jag vhar problem med diverse saker och om jag vill beställa produkter för 3-80 kr från dem. Var VÄLDIGT NOGA med att klicka i NEJ TACK. Vad fan tror ni händer?!   

Det är nu 3e produkten som företag har skickat till mig som jag INTE har velat ha! Hur många som helst har ringt och försäkt sälja in sina skitsaker bara för att jag var med i den här sk tävlingen! Nu sitter jag här hemma med ngn muskelledsolja som jag knappast behöver eller vill ha och måste skicka tillbaka den och BETALA FRAKTEN SJÄLV!

*Grrrrr*  

F*n vad jag hatar mig själv för att jag ställde upp i den där jädrans tävlingen! Fy farao vilket sjukt sätt att lura människor på! Är så arg så arg så arg! Det slår gnistor om mig och snart börjar väl hela huset brinna av alla gnistor som sprutar ur mig!            


(det finns inte tillräckligt med smileys i världen för att visa min ilska just nu)

Av 4real - 25 december 2010 17:30

  Tomtefar kom på besök! Vilken Lycka!




  Diesel tog ner ett choklad från granen och bjöd Tomten!



  Sedan hjälpte han honom med att dela ut klapparna!


  _Oh my Gosh! Ser han verkligen INTE att det är pappa?!!!! (Jamie tar sig för pannan..)


  Dax för klappöppning! Diesels "berg" tog ett tag, bortskämda lilla älsklingen! Han blev överlycklig vad han än öppnade!



  Jamie var oxå superglad över sina klappar!


  Favvoklappen av alla!

-Pillemannen e bäscht!


  Lite lek på juldagen. Lillebror vill oxå lära sig siffror och bokstäver på Diesels dator!


  Jamie får mysa lite med mamma istället. Lika glad e han för det!


  Lite jullunch på Juldagen...




GOD FORTSÄTTNING!

Av 4real - 22 december 2010 19:27

Har köpt sådana där Krypmuddar med silikonprickar som ska hjälpa barnet att få fäste på hala golv när det kryper, eller lär sig att krypa. Inte för att jag vet om det är krypmuddarnas förtjänst men idag har han ställt sig på alla fyra hur många gånger som helst! Han kanske kryper innan nyår som jag först trodde ändå! Bara han INTE gör det innan julafton så blir jag glad. Kan se framför mig hur han kryper bort mot julklapparna och tuggar på dem *mums* Nej tack, orkar inte dra bort honom, men gärna efter julafton hehe!


Idag låg Jamie på sin lekmatta vid TVbänken och sprattlade. Han reste sig upp på alla fyra och la sig ner igen, ålade sig fram, tuggade på ngn leksak, rullade ett par var och var aktiv som han brukar. Vid ett tillfälle kom han för nära Tvbänken...när han skulle ner igen slog han ansiktet mot kanten! Som han skrek, blev riktigt riktigt ledsen, stackarn! Själva smällen såg inte så farlig ut (både christian och jag såg när det hände) så vi förstod inte varför han gallskrek så?! Trodde att han var trött så jag gick och la honom. Han somnade gott... Nu på kvällen börjar blåmärket träda fram. Vid tinningen tog det, eller ögonbrynet vid ögat...tja jag vet inte hur jag ska beskriva det, men vääldigt nära ögat var det iaf så det var inte alls konstigt att han blev så ledsen, vår lilla trollis   

Av 4real - 19 december 2010 19:10

Tokiga mig! Det var ju Lucia i måndags... (bättre sent än aldrig!). Och vi var och tittade på det fina Luciatåget på Fladdermusen (så heter Diesels avdelning!). Fladdermusbarnen var så duktiga! De hade gjort lycktor som de hängde i träden med ljus i och på så sätt skapades en härlig julstämmning. Tåget hölls på kvällen, när det var mörkt och kallt (hehe) och barnen sjöng väldigt fint. Ngn enstaka hördes kanske lite mer och typiskt nog så kunde inte barnet texterna riktigt så det blev lite extra roligt. Gulliga var de allihop iaf! Eftersom Lucian hölls ute och Diesel fick fritt välja vad han ville vara. Han bestämde sig ganska snart för att han ville vara Lucia. Han såg en bild på en Lucia som höll i ett fat med bullar och ett sådanat skulle han oxå ha! Han var väldigt säker på sin sak. Snäll som jag är begav jag mig iväg och skaffade ett linne, krona och rött band till honom. Han var helt överlycklig! Han var så stolt över sin fina krona med ljus i att han till och med satt och såg på film i den hahaha! Hittade en liten korg till honom som vi la pepparkakor i och vips så förvandlades han till världens finaste Lucia!


  Vår fina Lucia-kille med sina pepparkakor!   


  Efter tåget gick han snällt runt och bjöd alla på sina pepparkakor!   


  Lillebror var självklart med och hejade på!   

Av 4real - 18 december 2010 19:24

Dax att uppdatera lite! Idag har jag äntligen fått lite sovmorgon! Vid 08.00 kom C in med Jamie till mig och vi mös lite innan vi somnade. Sov då ytterliggare i över 1 h med min lilla bebis. Såå mysigt!   

Sedan var det dax att gå upp och äta lite frukost. Diesel och jag bestämde oss för att gå ut och åka lite pulka i det fina snövädret, vilket vi oxå gjorde. Passade då på att göra lite snöänglar och gav oss på ett försök till en snögubbe...men det var ingen vidare kramsnö så det blev en hög med snö som Diesel sedan fick äran att ta sönder på bästa möjliga sätt. Han lyckades bra haha!

     

Tänker inte skriva vad vi gjorde resten av dagen för det är så ointressant tycker jag att läsa vad folk gör varenda timme av sitt liv. Det får man tillräckligt av på Facebook haha! Men ni som har mig som vän på FB vet i stora drag    På det stora hela har vi haft en riktigt bra lördag. Och imorgon blir det söndag, det kan inte bli bättre *fniss*

Av 4real - 14 december 2010 19:06

svenska Hollywood fruar igår?

Maria Montazami är en helt fantastisk kvinna får jag säga, hennes svengelska (eller vad det heter när det är tvärtom) är oslagbar! Underbart roligt kan man ha åt hennes språkmissar och hon bjuder ju på sig själv oxå och det är ju härligt att kunna göra.


MEN, då kommer vi till det här fantastiska MEN... Agnes-Nicol Winther....Tja vad ska man säga egetnligen? Ärligt talat tror jag att jag hade varit en så mkt bättre skådis och sångerska än vad hon någonsin kommer att bli! Och ni som känner mig vet att jag är helt tondöv, skådespeleri har jag aldrig testat så där kan jag inte uttala mig men sämre än henne är jag definitivt inte. Christian kunde inte ens se på när hon visade "olika" ansiktsuttryck i rutan. Katastrof säger jag bara! Och hon har haft småroller i olika serier, otroligt. Verkligen OTROLIGT! Och i nästa avsnitt ska vi få höra henne sjunga... OMG! Det får man absolut INTE missa hahaha!   

Av 4real - 10 december 2010 22:07

Imorgon bär det av på ett minispa till Ystad med julbord och trevligt sällskap! Boysen ska sova över hos mormor o morfar...första gången för minstningen så vi håller tummarna för att det ska gå bra..! Det bådar gott, men man vet aldrig. Vi lämnar dem redan vid lunchtid och så får de stanna där i ca 24h. Diesel äälskar att vara där och lillebror är så glad för mormor och storebror så han lär väl inte sakna oss direkt hehe. Men VI kommer att sakna DEM även om det kommer vara hur skönt som helst att komma bort et tag så kommer vi att sakna våra små troll. Skulle på kalas på söndag egentligen men vi tackade nej för det blir pusskalas här hemma resten av söndagen efter att vi kommit hem istället!

 


  Världens finaste Diesel och Jamie!!   

Ovido - Quiz & Flashcards