Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Det är helt okej...

Av 4real - 30 januari 2011 19:19

Hur kan en person som man älskar över allt annat driva en till vansinne? Idag har varit den officiella tvärt-emot-dagen här hemma. En viss liten herre i sina bästa år bestämde sig när han vaknade att idag var en bra tvärt-emot-dag. Vad man än sa eller gjorde så skulle han göra tvärtom. Han skulle inte klä på sig, han skule inte lyssna, han skulle inte äta upp frukosten utan han skulle tjura. Hela tiden. Hela dagen lång...och tro mig, det var en låååång dag!


På eftermiddagen åkte jag och D till "giraffen" (toys r us) de har ju upp till 70% rea och vi behövde handla lite saker till kommande kalas etc. D skulle få Scooby Doo figurer OM de var nedsatta (vilket de var och han fick, + en toy story figur som var riktigt billig!). Han var superglad!

Tills vi kom till Ikea... Där skulle vi kolla om de fått in dörrar till hans hylla och jag skulle fota en hylla. När jag stog och fotade hittade han en "babywach" eller vad de nu heter och skulle tvunget ha en. Men han visste inte vad det var. Han skulle ha det bara. Försökte förklara att vi har en sådan hemma (fast annat utseende) men han tjurade och skulle ha en ändå. Fick ta i med hårdhandskarna och "dra" honom därifrån. *suck*

Sedan skulle vi inom HM och köpa pyjamas till lillebror, bara pyjamas och inget annat. Förklarade för honom att vi ska BARA in på HM och köpa PYJAMAS INGENTING ANNAT. Trodde att han skulle förstå. Gissa vad han hittade där måntro som han bara kände att han var tvungen att ha?! Jo, ett par Hello Kitty klämmor!!! Vad 17 ska du med dom till?! undrade jag och kände hur jag började koka inombords. Jo, han tyckte SJÄLVKLART att de var fina och då måste han ju ha dem. Försökte förklara att han redan fått 2 saker på "giraffen" idag TROTS att han inte uppfört sig och han ska vara glad för det, nu var det bara pyjamasen vi skulle ha! Det gick INTE in. Ännu en gång fick jag släpa med honom till kassan och självklart så var det en milslång kö som fick den stora äran att lyssna på skrik och tjut och en gapande mamma och en ännu mer gapande 3-åring. Där rök både film och godis och om han inte slutade skulle han INTE få öppna sina nya leksaker heller. Då blev han galen för det istället ju. Kul. Folket "skrattade" och en av expediterna tyckte att han var så "söt" och "rolig". MMmhmm. Det tyckte INTE jag.   

Nästa stopp... MAXI. Där finns hur mkt saker som helst att "bråka" om, rena krigszonen, men måsta man handla så måste man. Tack och lov så somnade han i bilen. Sedan fortsatte han att sova i kundvagnen och den Maxi turen var rätt behaglig till sist. *puh*

 
 
Ingen bild

angeline

30 januari 2011 21:13

Den killen kan om han vill *fniss* förlåt att jag fnissar men ser juh mig själv med Felicia för några veckor sedan bara.....då det varade en hel dag och man bara undrar hur de fungerar!
Hoppas ni får en bättre dag i morgon, glöm inte dansen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4real - 28 april 2011 14:54

Blir helt tokig...på mig själv! Har planerat in hela eftermiddagen: Packa skötväskan med mat och dricka till barnen Hämta Diesel Gå ner till Polishuset o fixa pass till barnen   Vad tror ni händer då? Jo först så glömmer jag nycklarna i f...

Av 4real - 22 april 2011 19:54

Tänkte skämma bort er med lite Diesel-citat!   1. Diesel o pappa är ute och cyklar tillsammans. Plötsligt ser de en katt. D-När jag blir stor så ska jag köpa en snäll katt. En katt utan tänder!      2. De cyklar vidare och ser en beagel (hu...

Av 4real - 15 april 2011 20:10

Klant klant klant!! Skulle vara duktig, åkte till Maxi (jag, Diesel o resten av svenska folket tydligen!) för att storhandla (igen!). Köpte 4 astunga kassar som jag skulle bära hem från parkeringen... gissa vad som händer? Jo, mina skor fastnar i var...

Av 4real - 13 april 2011 17:03

Sitter och äter lunch med Diesel idag. Den klassiska rätten bestående av köttbullar och makaroner. Diesel ser nyfiket på maten och säger: -Mamma, vad är det i köttbullarna? -Det är köttfärs, du vet sådant som vi gör biffar av. -Är det häst elle...

Av 4real - 7 april 2011 09:57

Det är så kul att se att så många läser min blogg! En hel del har frågat vad det är för schema jag kör efter nu när jag tränar och äter. Det tänkte jag berätta nu! Läste i ngn tidning om något som hette carb cycling och tyckte att det lät vettigt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards