Alla inlägg den 11 mars 2010

Av 4real - 11 mars 2010 19:57

Jag jobbar på en förskola med barn som fyller 5 år iår.. Det är helt underbart för det mesta. Idag när vi skulle gå ut och jag satt på en pall och hjälpte dem med diverse småsaker så kom en pojke fram till mig och sa:

-Hur var det nu man gjorde när man skulle knäppa? (dra upp dragkedjan)

-Jo, sa jag, kom så ska jag visa dig. (på ett så pedagogiskt sätt jag bara kunde visade jag på en jacka som hängde brevid). Förstår du nu?

pojken tittar på mig som om jag vore helt blåst i huvudet och säger med en suck:

-Ja, jag vet ju hur man knäpper en jacka, men detta är en FLEECE!


Det här med graviditet är inte heller så enkelt. Med första killen rullade månaderna på och jag mådde tiptop. Nu, andra graviditeten och så har jag fått stå ut med "småkrämpor" hela tiden, känns det som. Senast idag "lider" jag av en smärta runt låret som gör att jag knappat kan gå på det ena benet, jättekul.... har jag nämnt att vi var på utflykt med ungarna idag? Ni kan tänka er själva hur spännande jag tyckte att det var!


NOT!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards