Alla inlägg den 26 mars 2010

Av 4real - 26 mars 2010 09:37

Idag är det påskfest på D´s förskola. Barnen får då vara utklädda. Jag är väl kanske lite väl traditionell av mig *suck* Skickade pojken sminkad som en påskkärring med ett grönt förkläde och scarf (eller vad det nu heter som de har på huvudet?!). Han tyckte att det var roligt att bli målad i ansiktet med fräknar och röda kinder, han tyckte väl han såg ut som Pippi eller vad vet jag.


Hur som helst så kommer vi till förskolan och då ser jag alla andra ungar...gissa vad de har på sig?! Ngn har prinsessklänning, en annan är en älva, sedan har vi spindelmannen och en Pippi, några få har fått på sig några kläder från 80-talet och ser inte kloka ut och så kommer min lille gosse...en påskkärring! Vad är jag för en mamma?! Han har ju hur mkt utklädningskläder som helst och så föreslår jag en påskkärring som han snällt accepterar. Han kunde ha tagit på sig sin drakdräkt, sin rorridräkt, meckardräkt, pippidräkt eller riddardräkt, i stället bestämmer jag att "det är påsk och då är man påskkäring för butikerna kunde inte ta in kanindräkter eller äggdräkter så då har man inget val." Trög, trögare, trögast!


Hoppas att han förlåter mig en vacker dag...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards