Alla inlägg under april 2010

Av 4real - 6 april 2010 12:30

Tydligen så är jag en hemsk mamma. Läste inne på ett forum saker som sådana där "perfekta människor" har skrivit och uttalat sig om sitt föräldraskap. De här sk perfekta föräldrarna har aldrig lämnat bort sitt barn, varken på dagen eller natten, nappen är förbjuden, deras barn har aldrig fått smaka kakor eller godis för att inte tala om att läsk och saft är helt tabu!! Alla som skiljer sig från detta är dåliga föräldrar som inte vet sitt barns bästa. Typ jag då.


Mitt barn har sedan födslen haft napp. Till en början "alltid", sedan efter hand endast vid sovdax och när han varit ledsen. I vintras gav han sina nappar till tomten och varit nappfri sedan dess.


Mitt barn har blivit bortlämnat till både mormor och farmor allt från ett par timmar på dagen till att sova över en hel natt och sedan leka lite dagen efter.


Mitt barn fick smaka sin första kaka på sin 1-års dag. Han har fått äta både kakor och godis sedan den dagen. Visserligen inte dagligen men ändå.


Mitt barn får dricka både läsk och saft och har gjort även detta sen han var 1år gammal. Är vi på kalas så är vi på kalas och han får njuta lika mycket som vi andra av godsakerna som serveras, dock i lagom mängd och vad lagom är bestämmer jag och hans pappa.


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag världens gladaste kille här hemma. När vi var hos tandläkaren så konstaterades det att hans tänder är helt perfekta. Han har inte några som helst tecken som skulle avslöja att han haft napp. Inga spår av karies så långt ögat kunde nå och jättebra kontakt med sina mor- och farföräldrar som inte alls känner sig utnyttjade utan tvärtom tacksamma över att få spendera så mycket tid med sitt barnbarn.


Visst är det hemskt?!

Av 4real - 5 april 2010 13:56

Jag är rätt säker på att jag har fått världens bästa son! Jag skojar inte, så är det faktiskt, det är sant! Han är så glad nästan jämt, en lycklig skit helt enkelt =)

Ibland lyssnar han inte och föredrar att trotsa, ibland är vi inte överrens, ibland blir han ledsen men allt som oftast så är han glad och på bushumör! Han kan få för sig att bara komma fram till en, krama om en och pussa på kinden bara sådär med ett stort leende på läpparna. Han lägger huvudet på sne, blinkar, ler och ber om något som han vet att han inte kommer att få, men han försöker ändå haha. Han är rolig som bara den, har humor för att vara så liten och så är han självklart världens vackrasste lilla charmtroll!


Därför gjorde det så fruktansvärt ont i hjärtat när vi var ute idag och hans bästa kompis var tvungen att gå hem för att äta. Han satt kvar i gungan efter att hon gåt med tårar i ögonen och så säger han.

-D. lessen, snyft, D. eka pompis. (D. ledsen, D. vill lekamed en kompis)


Älskade lilla unge!

Av 4real - 5 april 2010 11:00

Min käre sambo,C, sitter framför datorn och letar efter ett bra ställe att handla sushi på. Han hittar ett ställe som vi handlat på tidigare och var nöjda med så han klickar på det. Upp kommer då en bild på stället utifrån.. bilden är tagen ur en konstig vinkel, varpå C utbrister glatt:


-Kolla här! Det ser ut som om stället ligger på hörnet av ett runt hus!


Hmm...

Av 4real - 4 april 2010 20:01

Jag, sambon och sonen sitter och äter en god middag. Sonen sitter vid fönstret, tittar ut och ser en kanin. Han bestämmer sig för att han vill ut och se på kaninen.

-Ja, fast nu ska vi äta middag, säger jag, vi får se sen.

Klockan är efter sju på kvällen och jag har ingen som helst lust att gå ut, inte sambon heller för den delen. Under middagen är det stora samtalsämnet -kanin. *suck* Superintressant, verkligen. Jag märker att han verkligen vill gå ut så jag säger att jag kan följa med honom ut en runda efter maten. Oj, så glad han blir, har nog aldrig sett honom äta så snabbt!


Efter maten, klockan närmar sig 19.30, vi är påklädda alla tre och så går vi ut. Vi ser inga kaniner. Vi letar efter kaniner. Till sist hittar vi några kaniner och gissa vad de gör? Jo, de springer iväg. *suck* Vi passar på att gå på en kanin-promenad. Vi ser fler kaninj*vlar som springer ifrån oss, hade jag oxå gjort.


Vi kommer till en lekplats, sonen leker, hans pappa leker, jag tittar på. Lyckas övertala honom att leta efter kaniner i buskarna som leder hem i hoppet om att han inte ska förstå vart vi ska.. Han fattar inte och jag vinner.


Äntligen hemma... läggdax!

Av 4real - 4 april 2010 15:41

Ibland får man sådana där konstiga tankar i huvudet som man efteråt undrar var de kom ifrån.. senast igårkväll hade jag en sådan och har inte riktigt kunnat släppa den än..

Såg ett urgammalt avsnitt av Criminal Minds. Ett fåtal personer satt i ett tåg och så visade de deras liv i korthet. En skulle göra abort, en var psykiskt sjuk, en var FBI agent, någon var deprimerad och skulle ta livet av sig etc. Det fick mig att tänka..


Tänk så många människor man passerar varenda dag utan att veta vad det är för några. Och tur är väl det! Undrar hur många terrosrister man har gått förbi, hur många pedofiler man har lett mot, hur många mördare man har småpratat med, hur många kvinnomisshandlare man skakat hand med, hur många självmordsbenägna man suttit brevid osv osv!!


Tänk så lite vi vet om "alla andra" och tänk hur hemskt det hade varit om vi hade vetat allt om alla andra! Man hade inte vågat gå utanför dörren!! Ibland har jag önskat att jag kunnat läsa tankar.. men inte nu längre. Man lever i en skyddad liten bubbla lyckligt ovetande om allt vad som försigår runt omkring en och det tackar jag för. *puh*

Av 4real - 2 april 2010 11:08

... försöker planera lite utflykter för helgen och sommaren. Har hittat en sida som verkar bra för föräldrar med barn 0-17 år! Den hittar ni här! Om ni har tips på roliga utflyktsmål så tipsa mig gärna   



Än så länge så har vi dessa på vår lista:

Skånes djurpark

Köpenhamns Zoo

Hembygdsparken


Som ni märker har vi bara kommit på "djur"-aktiviteter hahaha!

Av 4real - 1 april 2010 21:45

Sitter och ser på Criminal Minds och tycker att det blir fruktansvärt jobbigt så fort det handlar om barn som far illa!! Sedan jag själv blev mamma kan jag knappt se sådana här avsnitt eller filmer, tycker att det är hemskt jobbigt..ändå så sitter jag där i soffan och kan inte låta bli. Vill bara köpa ett sådant där barnkoppel till D. och aldrig släppa honom ur sikte! Men jag vet att det är omöjligt *suck*


F*n vad det är jobbigt att vara förälder!!

Ovido - Quiz & Flashcards