Alla inlägg den 23 september 2010

Av 4real - 23 september 2010 09:50

Det är inte lätt att vara liten. Tänk så mycket man ska lära sig! Prata och få ihop alla ord och läten till exempel är ju inte det enklaste, men man måste försöka, det är så man lär sig!    Skam den som ger sig! Här nedan kommer några av de ord som tydligen är inte så lätta att uttala som man skulle kunna tro    


Heliploplo      = Helikopter

Kuk               = Krok

Potote?          = Vad/Vem/Hur/Varför?

Peps              = Keps

Atin              = Kanin

Lilleblo          = Lillebror

Matt              = Napp

Bla                = Bra

Fifi                = Felicia

Didi              = Diesel

Dodis             = Godis


Har säkert missat hur många som helst, men här har ni ett litet urval hehe


PS. Nu är det ju så att han KAN uttala de flesta av ovanstående rätt, men när han inte kunde, då lät det så roligt haha   



Av 4real - 23 september 2010 09:20

Snacka om att jag blev chockad häromdagen!

Hade varit ute med barnen och lekt, när vi kom hem igen och höll på att ta av oss ytterkläderna hör jag plötsligt Diesel säga:


-Mamma, titta jag hittat min kuk!

-Vad sa du att du hittat?

-Jag hittat min kuk! upprepar han stolt.

Jag tittar bort mot honom och han visar stolt upp sin "krok" på jackan *puh*   

Ovido - Quiz & Flashcards