Alla inlägg den 28 november 2010

Av 4real - 28 november 2010 19:56

Tänkte berätta lite om vår 1:a Advent. Vaknade tidigt, som vanligt, med en morgon pigg liten 4-månaders. Satt framför TV:n med Twixen igång ett tag. sedan gjorde vi vid oss och åkte iväg till min mamma ute på "landet" för att käka lunch och hämta vår älskade Diesel som sovit där. Guuud som vi har saknat honom!Han har haft hur roligt som helst och vi har "njutit" av att endast behöva ta hand om 1 barn, men man saknar det andra barnet oerhört mycket ändå! Han är verkligen vår lilla solstråle, en glad liten pajas som förgyller tillvaron (när han inte trotsar   ).


Hur som helst, efter det körde vi neråt stan för vi skulle vara med i ett tomtetåg som arrangerades av hans Bamse-gympa-förening. till allas stora besvikelse var det inte ens hälften av alla uppskrivna som dök upp   Varför gör folk så? Det var liksom inget dåligt väder, inget regn, ingen blåst och definitivt ingen storm, ändå var det så många som inte kom?! Där vi träffades och väntade på fler hade de satt upp ett tåmtetält. Det kostade 20:- att gå in till tomten och få en julklapp. Jag frågar min sambo om han har pengar på sig, men det har han inte. jag börjar leta efter lite skrammel för att se om jag kan få ihop till ett besök. Vi säger inget till Diesel för att inte göra honom besviken ifall om vi inte får tag i pengar. Gissa vad som händer då? Jo, det kommer fram en kärring (ursäkta uttrycket) till Diesel och undrar:

-Ska inte du gå in till Tomten lille vän? Han sitter där inne i tältet (pekar) och vill ha besök!

Diesel tittar efter tältet. Jag blir riktigt irriterad och fnyser:

-Du kanske inte ska säga så till barn. Tänk om jag inte har några pengar! (fortsätter att leta i ALLA fickor)

-Pengar?, säger tanten, ja, det är jag som ska ha pengar om ni ska in till tomten.

Samtidigt som Diesel säger att han vill in till tomten så hittar jag en tjuga i fickan och tanten försvinner bort. Oooh, så arg jag var! J*vla idiot! Tänk om jag nu INTE hade haft pengar! Man gör inte så! Man går inte fram till barn på det viset! Fattar hon inte det?! Tydligen inte, blir så arg på sådana här korkade händelser där man kan göra ett barn besviket helt totalt i onödan!


Men resten av kvällen blev bra. Jamie och jag dumpades av hemma medan Christian och Diesel åkte en runda till Maxi. Efter middagen, var det mys i soffan framför en film och nu så sover båda barnen gott i  sina sängar. Just det! Berättade för Diesel att jag hade sett en tomtenisse smygandes här hemma tidigare idag och att han la någonting under Diesels kudde. Diesel sprang bort till sängen och slängde bort kudden! Därunder hittade han sitt första advent paket, så glad han blev, mitt lilla hjärta!   


Slutet gott allting gott!

Ovido - Quiz & Flashcards