Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Jamies första olycka!! :(

Av 4real - 16 oktober 2010 17:06

Mitt lilla troll har varit med om sin allra första olycka! Efter omständigheter mår lillen bra och vad vi vet har han inte fått men för livet! Olyckan var framme igår eftermiddag efter att jag hade lämnat barnen ensamma en kortare stund. Vad var det som hände då? 

Jo, jag la ner Jamie på hans gigantiska lekfilt på golvet i vardagsrummet. Diesel lekte en bit därifrån med sina Byggare Bob grejer och jag satte mig vid datorn en stund... Första gången jag tittade bort mot Jamie ligger han och tuggar på sin ena hand samtidigt som han försöker få in en tuggleksak i munnen. Spännande. Jag låter honom vara. Nästa gång jag ser bort mot honom (ca 1-2 min senare) så har storebror kröpt bort till honom och pratade med honom medan Jamie skrattade. Allt verkar lugnt och jag låter dem vara. Det går ytterligare en minut, jag tittar bort och ser då hur lillebror börjar skrika, varpå jag springer bort (alla de 2 stegen) till honom lyfter upp honom och tröstar! Vad var det som hände då?

Jo, igen, då har vårt lilla troll trillat ner från mattan och slagit huvudet mot TV-bänken!   

 
 
Jonelin

Jonelin

16 oktober 2010 21:07

Naw stackarn då!! :-(

http://jonelin.wordpress.com

 
Ingen bild

cathie

16 oktober 2010 22:23

E nog ingen fara med honom, d tål ju gabska mkt eftersom d e så mjuka.. men otäckt ändå! kramis

 
Ingen bild

Angeline

17 oktober 2010 08:53

Usch då men han var vid gott mod igår lilla Lill Prins Bus....
De kommer många bulor och tårar till i framtiden, huvudsaken är att ni fanns där och tröstade honom =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4real - 28 april 2011 14:54

Blir helt tokig...på mig själv! Har planerat in hela eftermiddagen: Packa skötväskan med mat och dricka till barnen Hämta Diesel Gå ner till Polishuset o fixa pass till barnen   Vad tror ni händer då? Jo först så glömmer jag nycklarna i f...

Av 4real - 22 april 2011 19:54

Tänkte skämma bort er med lite Diesel-citat!   1. Diesel o pappa är ute och cyklar tillsammans. Plötsligt ser de en katt. D-När jag blir stor så ska jag köpa en snäll katt. En katt utan tänder!      2. De cyklar vidare och ser en beagel (hu...

Av 4real - 15 april 2011 20:10

Klant klant klant!! Skulle vara duktig, åkte till Maxi (jag, Diesel o resten av svenska folket tydligen!) för att storhandla (igen!). Köpte 4 astunga kassar som jag skulle bära hem från parkeringen... gissa vad som händer? Jo, mina skor fastnar i var...

Av 4real - 13 april 2011 17:03

Sitter och äter lunch med Diesel idag. Den klassiska rätten bestående av köttbullar och makaroner. Diesel ser nyfiket på maten och säger: -Mamma, vad är det i köttbullarna? -Det är köttfärs, du vet sådant som vi gör biffar av. -Är det häst elle...

Av 4real - 7 april 2011 09:57

Det är så kul att se att så många läser min blogg! En hel del har frågat vad det är för schema jag kör efter nu när jag tränar och äter. Det tänkte jag berätta nu! Läste i ngn tidning om något som hette carb cycling och tyckte att det lät vettigt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards