Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Uppdatering av min graviditet nr2 =)

Av 4real - 12 maj 2010 18:00

Tänkte skriva en liten uppdatering om hur jag mår så här långt in i graviditeten.


Som jag säkert nämnt tidigare så har jag haft otroligt ont i mitt bäcken, nedre delen av rygg och foglossning sedan innan v. 20. Har sedan dess gått på 3-4 täta besök hos min fantastiske kiropraktor och det han har gjort har hjälpt mig väldigt mkt! Foglossningen är visserligen kvar och blir bara värre med tiden, MEN den här smärtan i nedre ryggen och bäckenet har lindrats otroligt mkt!! *HURRA*  Nu kan jag röra mig även på kvällarna   Till min stora förvåning så har även ischiasen försvunnit *tar i trä*.


Imorgon går jag in i v. 34 och jag mår bättre än jag gjort på länge! Jag försöker hela tiden tänka på att ta det lugnt, på jobbet skrattar alla åt mig när jag rullar på min "rullstol" (kontorsstol) och jag försöker fortfarande att spara på mina promenader, vill ju inte riskera att allt kommer tillbaka nu när jag mår så pass bra.


Det senaste jag har börjat känna är att mina sammandragningar, som jag haft sedan v. 20, att de oxå har börjat göra ont, sådär som mensvärk gör ni vet (tjejer). Den smärtan får jag under ngn minut bara i nedersta delen av magen. Sedan har jag även "stickningar" som känns lite som när man ska kissa och har urinvägsinfektion (fantastisk kännsla...NOT!) . Denna smärtan kommer lite då och då och varar i några sekunder, men tro mig, det är inga sekunder som man missar precis! *aj* Allt detta är tydligen fullt normalt. Och det senaste betyder, vad jag har fått reda på, att bebisens huvud som nu ligger neråt trycker sig djupare och djupare ner..


Det var allt för denna gången...   


 
 
noora

noora

12 maj 2010 18:17

fin blogg du har :)

http://lovenoora.bloggplatsen.se

 
4real

4real

12 maj 2010 18:18

Tack snälla! Sådana kommentarer värmer verkligen! =D

http://4real.loggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 4real - 28 april 2011 14:54

Blir helt tokig...på mig själv! Har planerat in hela eftermiddagen: Packa skötväskan med mat och dricka till barnen Hämta Diesel Gå ner till Polishuset o fixa pass till barnen   Vad tror ni händer då? Jo först så glömmer jag nycklarna i f...

Av 4real - 22 april 2011 19:54

Tänkte skämma bort er med lite Diesel-citat!   1. Diesel o pappa är ute och cyklar tillsammans. Plötsligt ser de en katt. D-När jag blir stor så ska jag köpa en snäll katt. En katt utan tänder!      2. De cyklar vidare och ser en beagel (hu...

Av 4real - 15 april 2011 20:10

Klant klant klant!! Skulle vara duktig, åkte till Maxi (jag, Diesel o resten av svenska folket tydligen!) för att storhandla (igen!). Köpte 4 astunga kassar som jag skulle bära hem från parkeringen... gissa vad som händer? Jo, mina skor fastnar i var...

Av 4real - 13 april 2011 17:03

Sitter och äter lunch med Diesel idag. Den klassiska rätten bestående av köttbullar och makaroner. Diesel ser nyfiket på maten och säger: -Mamma, vad är det i köttbullarna? -Det är köttfärs, du vet sådant som vi gör biffar av. -Är det häst elle...

Av 4real - 7 april 2011 09:57

Det är så kul att se att så många läser min blogg! En hel del har frågat vad det är för schema jag kör efter nu när jag tränar och äter. Det tänkte jag berätta nu! Läste i ngn tidning om något som hette carb cycling och tyckte att det lät vettigt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards